Call コマンド

このページでは、Call コマンドの構文と使い方について説明します。

卓で ma キーを押しながら On を押すと、コマンドラインCall コマンドが入力されます。



With the Call command, you can call:


1. プリセット・プールからプログラマにプリセットを呼び出します。

Call Preset 1.1

2. キューを呼び出します。

Call Cue 3


Dimmer プリセットプール(= 1) から Dimmer プリセット1をプログラマに呼び出したいとします。

ma + On (= Call) Preset 1 . 1 Please と押してください。

The dimmer preset 1 is in the programmer for all supporting fixtures of these preset type.

プログラマ値は Fixtures ビュー で確認できます。


Let´s assume, you will store a cue 4 (= green background and actor on stage).
The light for actor on stage is currently in the programmer along with the selected fixtures.
Now, you call cue 3 (= green background) to the current selection of fixtures and values into the programmer.

Figure 1: Light for actor on stage in the programmer

ma + On (= Call) Cue 3 Please と押してください。

Figure 2: Light for actor on stage and cue 3 values are in the programmer

The cue 3 is called and you see the actual output along with your previous selections of fixtures and their values.
All values of cue 3 are in the programmer and they are storable.
No fixture from cue 3 is selected.
You can still adjust the values of the fixture selection.
If everything looks nice, store cue 4 (=green background with actor on stage) on an executor.