ハンドル - light_userdata

grandMA3 ユーザマニュアル » プラグイン » ハンドル - light_userdata Version 2.2

Many functions require a handle as an argument or return a handle.

The handle is a custom data type called "light_userdata".

The handle is a unique identifier that refers to a grandMA3 object, for instance, a specific sequence, cue, preset, or fixture.

The object the handle refers to has some properties. Some can be changed, and some are read-only. The object might also have child objects. The object always has Name, Class, and Path information.

The path is the same as an address that identifies where the object exists in the structure of the showfile.

関連する関数

  • Addr() - ハンドルを番号付けされたアドレスパスに変換
  • AddrNative() - ハンドルを名前付けされたアドレスパスに変換
  • FromAddr() - 番号付けまたは名前付けされたアドレスをハンドルに変換
  • HandleToStr() - ハンドルを16進数文字列に変換
  • HandleToInt() - ハンドルを整数に変換
  • StrToHandle() - 16進数文字列をハンドルに変換
  • IntToHandle() - 整数をハンドルに変換
  • ToAddr() - Object-free version - Converts a handle into an address string.
  • ToAddr() - ハンドルをアドレス文字列に変換