Store キー

Store キーは、何かを保存する際に用いられます。

プログラマの内容を保存する場合、何に保存されるかは、Store に続けて押したりタップしたりしたものによります。


Store Cue 1 Please


Store Color Pool Button 1

これは、アクティブな Color 値を、Color プリセット1に保存します。

Store Preset 4 . 1 Please

これは、プリセットタイプ4(大抵のムービングライトでは Color)のプリセット1に保存します。


Often when you store something on a location that already have content, you are asked what to do. There are often the same options:

Merge will add the values to your location.

Remove will not store your active values, but instead delete any already existing values from the location.

Overwrite will store your active values and delete all other values.

Create second cue will store your active values in a new second cue (only an option when you a store something into a cue list with only one cue).


ma キーを押しながら Store キーを押すと、StoreLook コマンド になります。StoreLook でキューを保存すると、卓にあるすべてのフィクスチャについて現在のディマー値が保存されます。またディマー値が0よりも大きい場合、他のすべてのアトリビュートも保存されます。つまり、アクティブなプログラマ値だけではなく、すべてのディマー値と、ディマー出力があるフィクスチャのすべてのアトリビュートが保存されるわけですす。

ma + Store (= StoreLook コマンド) Cue 1 Please

Creates a cue number one with every attribute from fixtures with dimmer value above 0 and all dimmer values (even the ones with 0%) on the main executor.

When you store a cue using StoreLook. then you'll also get a Protected cue - read more about protected cues in the How to work with Cues.


Store コマンド


StoreLook コマンド