モデルの挿入

grandMA3 ユーザマニュアル » フィクスチャタイプ » フィクスチャタイプの構築 » モデルの挿入 Version 2.2

Each geometry has a separate description of a model.

Every model needs a mesh. Meshes are 3D models that represent objects in a virtual environment.

A mesh is a .3ds file (the 3D image format used by Autodesk 3D Studio) or a .gltf/.glb file (the open standard 3D image format).

メッシュは、ショーにインポートされた後、Meshes プールに保存されます。

  • メッシュのインポートについては、メッシュ を参照してください。
重要
インポートした後、メッシュはフィクスチャタイプのモデルにリンクする必要があります。
ヒント
MVRファイルをインポートした後、あるいはフィクスチャタイプがショーにインポートされたときに、メッシュが自動的に Mesh プールに追加されます。詳しくは My Virtual Rig を参照してください。

必要条件:

モデルは、ジオメトリに基づいて構築されます。

  1. Models をタップします。

Models メニューが開きます。

Fixture Types Editor で Models タブを開く
  1. At the bottom right of the window, tap 'New object' line.
  2. Select New Model and tap Insert new Model.
    - Model 4 is added.
    Update this description text.
    Insert Model 4 in the Models tab
  1. Model 4 を Base に改名します。
    - Press Edit and tap Model 4, or press and hold Model 4.
    - The virtual keyboard opens.
    - Enter Base.
  2. Set Base's Mesh to [base_3ds].
    - Press Edit and tap the cell in the Mesh column or press and hold that cell.
    - The pop-up Select Mesh opens.
    Update this description text.
    Select Mesh ポップアップ
    - Select [base_3ds].
  3. Rename Base/Axis into Yoke and set its Mesh to [yoke_3ds].
  4. Rename Base/Yoke/Axis into Head and set its Mesh to [head_3ds].
  5. Base/Yoke/Head/Beam を Beam に改名し、その Mesh を [cylinder_3ds] に設定します。 To represent the fixture correctly, Length, Width, and Height need to be set.
  1. 下の表に従って、フィクスチャの寸法を入力します。
重要
To prevent the models from automatically resizing themselves, set the Dimensions follow Ratio column to No before entering the measurements.
Name Length Width Height
Yoke 0.4 m 0.1 m 0.3 m
Head 0.25 m 0.25 m 0.3 m
Beam 0.08 m 0.08 m 0.01 m
Base 0.3 m 0.3 m 0.150 m
Inserted models and measurements

The models are now automatically assigned to the geometries in the column Model, except for Base, which was inserted directly into the models.

The next step is to connect the models and geometries you made so they are displayed correctly: Link Models to Geometries.