Cue Only

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Version 2.2

Cue Only は、キューに対する Store Settings です。Cue Only でキューに保存すると、次のキューまたはキューパートでトラッキング値がブロックされ、以前のステージの見た目が保持されます。実際のプログラマ値は、対象キューまたはキューパートだけに保存されます。

Cue Only は、既存のキューに保存する場合にのみ利用可能です(最後のキューは除く)。Cue Only に対応するハードキーは無いので、以下のいずれかの方法で有効にしてください。

  • Store キーワード の後に、コマンドライン・オプションとして /CueOnly または /CO を指定します。
  • Store を2秒以上長押しして Store Options を開き、Cue Only をタップしてオンにします。
  • Store Cue ポップアップを利用します。既存のキューに保存する場合、Store Cue ポップアップが表示され、現在の保存操作に対して、Overwrite、Merge、Remove、Release、または Cancel のいずれかを選ぶように求められます。ポップアップ内で、Cue Only を有効にして保存するかどうかを決めることも可能です。Remove と Release は、Cue Only に対してのみ使用できます。このポップアップは、目的のキューがシーケンスの最後のものでない場合にのみ表示されます。

Cue Only で保存する場合、grandMA3 ソフトウェアは、以下の3つのルールに基づいて、どのキューパートで元の値をブロックするかを決めます。

  1. デフォルトのキューパートは、キューパート0です。
  2. 次キューに、元の値が由来するキューパートと同名のパートがすでにある場合、ブロックされた値がこのパートで使われます。
  3. キューに同じフィーチャグループのアトリビュートがすでにある場合、以前の値はこのキューでブロックされます。

フェイザー値に対して当てはまるルールが無い場合、以前の値がブロックされる新しいキューパートが作られます。

In this example, we have a sequence with the following cues and values:

Fixture 1 is at 80% in cue 1. Fixture 2 is stored at 100% in cue 2. Cues 4 and 5 exist, but they are empty. The values for fixtures 1 and 2 track into the other cues.

Update this description text.
The starting sequence without cue 3.

Now, fixture 1 gets an active dimmer value of 50%. This is stored into cue 3.

The store action gives this pop-up:

Update this description text.
Store pop-up appears with relevant store settings.

Here, Cue Only is selected in the Store Values setting, and Store is tapped. This is the result:

Update this description text.
The resulting sequence using Cue Only.

Cue Only preserves the look of cue 4 by adding the 80% as a stored value in cue 4.

If the Tracking option is chosen instead, then the result would look like this:

Update this description text.
The resulting sequence using Tracking.

Now, the new value for fixture 1 tracks into cues 4 and 5, thus changing the look of the cues.